Meest gestelde vragen
Hoe bestel ik bij HippeHangmatten.nl?
Methode 1/ Direct: Plaats het artikel(en) van uw keuze in de winkelwagen door op de button “in winkelwagen” te klikken. Ga naar het winkelwagen logo (rechts bovenin website) om uw bestelde product(en) te kunnen zien om vervolgens te klikken op “doorgaan naar afrekenen”. Vul hier uw gegevens in en doorloop de aangegeven stappen. Pas als u op de knop “bestelling plaatsen” drukt, is uw bestelling bij hippehangmatten.nl definitief en zal het bestelproces in gang gezet worden.
Methode 2/ Per Email: U verstuurt een bestel email naar met daarin vermeld:
- Uw bestelling o.v.v. artikelnaam, de gewenste aantallen van het desbetreffende artikel
- NAW gegevens t.b.v. factuur en het gewenste afleveradres
- Uw telefoonnummer en emailadres
- Bij een zakelijke bestelling het BTW nummer
Na ontvangst en lezen van uw e-mailbestelling ontvangt u binnen 2 dagen een factuur met hierop alle benodigde informatie, inclusief de bankgegevens van Hippe Hangmatten. Na ontvangst van betaling zal het bestelproces in gang gezet worden. Om uw bestelling zo spoedig mogelijk te laten verlopen adviseren wij u om na overboeking ons hiervan op de hoogte te stellen.
Ontvang ik een orderbevestiging van mijn geplaatste bestelling?
U ontvangt na de door u geplaatste bestelling binnen 24 uur een orderbevestiging met uw factuur in uw inbox voor uw eigen administratie.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren of een wijziging doorvoeren?
Wanneer u de bestelling wilt wijzigen en/of annuleren, adviseren wij u contact op te nemen via
Ik wil graag iets van het merk Amazonas bestellen wat niet ( meer) online staat. Kan ik dit dan wel bestellen?
U kunt hierover contact opnemen met de Klantenservice. Er zijn vaak diverse mogelijkheden om toch uw gewenste artikel te leveren.
Is het ook mogelijk om een ander afleveradres te kiezen bij bestellen?
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces krijgt u de mogelijkheid bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens om één ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur ontvangt uzelf digitaal. Heeft u recht op een meegeleverd kado, dan wordt deze tezamen afgeleverd met de bestelling op het opgegeven afleveradres. Met uitzondering van een te ontvangen kortingsvoucher, deze wordt verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres van de bestelling.
Welke (ophang)accessoires passen bij mijn gewenste hangmat/hangstoel?
Bij elk te bestellen artikel vind u in de producttekst de verschillende ophangsystemen, standaarden die bij dit specifieke artikel te combineren zijn.
Welk kado krijg ik bij mijn bestelling?
Het kado wordt bepaald op basis van het totaalbedrag van uw afgeronde bestelling, exclusief verzendkosten en afgeprijsde producten (het aantal artikelen is niet relevant). Voor de uitgebreide voorwaarden klik hier.
Via welke betaalwegen kan ik afrekenen bij Hippe Hangmatten?
De onderstaande betaalmethodes zijn afhankelijk en verschillend per land.
- iDeal: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Nederlandse bank.
- Mistercash: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Belgische bank.
- Bankoverschrijving: U ontvangt een email met aanwijzingen van Hippe Hangmatten om de betaling via overschrijving te voldoen.
- EPS: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Oostenrijkse bank.
- Giropay: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Duitse bank.
- Sofort Banking: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Europese bank.
- Bunq: Veilig betalen met internetbankieren via uw eigen Nederlandse bank.
Voor elke betalingsmethode geldt, dat het bestelproces pas in gang gezet wordt na ontvangst van betaling.
Hoe werkt betalen middels Bankoverschrijving?
Indien u de betaling in eigen hand wilt houden door het totaalbedrag van uw bestelling over te schrijven van uw bank naar onze bank, dan kiest u in het bestelproces voor de optie: Bankoverschrijving . U kunt nu na uw online afgeronde bestelling de betaling overboeken o.v.v. uw naam en factuurnummer. De betaalgegevens staan op de ontvangen factuur in uw e-mail inbox. Voor elke betalingsmethode geldt, dat het bestelproces pas in gang gezet wordt na ontvangst van betaling.
Let op: de naam die u voor de overschrijving gebruikt is vof House of Woods, dit omdat Hippe Hangmatten onderdeel is en handelt onder de naam van het moederbedrijf House of Woods (IBAN: NL64 INGB 0004 3579 51).
Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW. Op de factuur wordt er onderscheid gemaakt van inclusief en exclusief BTW.
Met welke banken kan ik met iDeal betalen?
Als u bankiert via Internet bij de ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, SNS, Regiobank, Triodos Bank, Knab, Van Lanschot Bankiers en Bunq kunt u via onze site op een veilige manier elektronisch de betaling van uw bestelling regelen met Sisow bv. Na het plaatsen van uw bestelling, kiest u voor de betaalmethode iDeal. Er opent zich een scherm waarbij u kunt kiezen voor de bank waarbij u online bankiert. U volgt dan de procedure die u gewend bent met betalingen via internetbankieren. In principe wordt de betaling dezelfde werkdag nog verwerkt.in
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Per bestelling wordt er eenmalig bezorgkosten in rekening gebracht, ongeacht het aantal artikelen.
- Nederland: € 5,95
Mocht uw land hier niet genoemd worden, neem dan contact op met de Klantenservice en informeer eerst naar de mogelijkheden en de kosten van verzending.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De bezorging zal ca 1-7 werkdagen na het in gang zetten van het bestelproces (afhankelijk van de gekozen betaalwijze en de verzendpartij) plaatsvinden. De exacte levertijd is afhankelijk van de afzender. Wij verzenden rechtstreeks uit voorraad en/of vanuit het Warehouse.
Vanuit Warehouse: de door u bestelde Amazonas artikelen die op het moment van bestellen bij HippeHangmatten.nl niet meer op voorraad zijn, die worden rechtstreeks verzonden vanuit het Warehouse van Amazonas Duitsland om zo de zo de snel mogelijkst levering voor u te kunnen garanderen. De levertijd bedraagt dan circa 4-7 werkdagen.
Er zijn diverse producten die per groot transportbedrijf verzonden zal worden. Hierdoor is er een afwijkende levertijd (circa 1 – 2 weken). Het transportbedrijf zal contact met u opnemen voor wat betreft de levering. Indien dit van toepassing is, dan vindt u dit in de producttekst van het betreffende artikel.
Op welke dagen kan ik mijn bestelling verwachten?
De leveringsdagen zijn afhankelijk van met welke transporteur uw bestelling wordt verzonden. Doorgaans worden de artikelen geleverd van maandag t/m vrijdag met uitzondering van de feestdagen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Die mogelijkheid is er nu nog niet.
Via welke (koeriers)dienst wordt mijn bestelling geleverd?
Levering rechtstreeks via HippeHangmatten.nl vindt hoofdzakelijk plaats via PostNL of DPD.
Levering af fabriek vindt plaats via DPD of een koeriersdienst.
Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben ten tijde van de bezorging?
Het kan zijn dat de transporteur uw bestelling bij uw buren aflevert of een andere poging doet om u te bereiken (tot 3x). In beide gevallen word u hierover geïnformeerd door de transporteur / koerier. U kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met de Klantenservice. We zullen u dan zo spoedig mogelijk inlichten over waar uw bestelling is. Indien de bestelling na drie keer aanbieden nog niet aangenomen is, dan zal het retour gezonden worden. Hippe Hangmatten is niet verantwoordelijk voor het “niet thuis” zijn van de consument, waardoor de kosten voor het opnieuw verzenden van de bestelling voor rekening zal zijn voor de consument.
Hoe kan ik een bestelling laten bezorgen op een ander afleveradres?
Dit kan aangegeven worden tijdens het bestelproces bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens. Hier kunt u een ander afleveradres opgeven. De factuur ontvangt uzelf digitaal. Heeft u recht op een meegeleverd cadeau, dan wordt deze tezamen afgeleverd met de bestelling op het opgegeven afleveradres. Met uitzondering van een te ontvangen kortingsvoucher als kado, deze wordt verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres van de bestelling.
Hoe lang valt mijn aankoop onder de garantieperiode?
Uw aankoop valt onder de algemene voorwaarden van Hippe Hangmatten en deze gaan in voor een periode van 1 jaar na ontvangst van de goederen. Uw ontvangen factuur is tevens uw aankoop/garantiebewijs.
Kan Hippe Hangmatten mij garanderen dat mijn aankoop onder eerlijke omstandigheden is vervaardigd en uit duurzame materialen bestaat?
Amazonas geeft aan: “Relax with complete peace of mind!” Ze zijn zeer begaan met de makers van de hangmatten. De fabriek staat voor een gezonde werkomgeving, betaling van de werknemers hoger dan het minimumloon, een ziektekostenverzekering en betaalde feestdagen. Er wordt alleen gewerkt met materialen zonder verontreinigende stoffen en voor de houten standaarden is gebruik gemaakt van Europees gekweekt FSC hout. De gekleurde hangmatten en hangstoelen zijn van gerecycled katoen (versnipperd katoenen doek van de textielproductie). Dit is een verstandige en ecologisch vriendelijke manier om de duurzame bescherming van het milieu te ondersteunen.
Waar kan ik terecht met een klacht of melding van incomplete of beschadigde levering?
Wij doen er alles aan om dit te voorkomen, maar mocht u toch een klacht hebben, dan kunt u deze klacht melden bij de klantenservice. Wij proberen u zo goed mogelijk verder te helpen. Wij verzoeken u om uw klacht zo spoedig mogelijk bij ons kenbaar te maken met een maximum van een maand. De klacht wordt intern binnen 7 dagen verwerkt. Daarna zal er zo snel mogelijk contact met u opgenomen worden. Mocht uw bestelling niet compleet of beschadigd zijn, dan kunt u ook het beste contact opnemen met de klantenservice waar er gekeken wordt hoe we u het beste kunnen helpen. Uw klacht of melding kunt u sturen naar
Is retourneren altijd mogelijk?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren/gratis kado en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via of het online retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 werkdagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wilt u een ander artikel hiervoor in de plaats bestellen, dan kunt u online een nieuwe bestelling plaatsen en betalen.
Wat doe ik met een opengemaakte verpakking(en) als ik wil retourneren?
Het artikel zelf moet onbeschadigd, ongebruikt zijn. Indien mogelijk in de originele verpakking teruggestuurd worden aan ons. Mocht de doos geopend zijn om het artikel te kunnen bekijken, dan kunt u deze zo goed mogelijk dichtmaken op een manier dat het artikel er niet uit kan vallen en kan beschadigen tijdens het transport.
Wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag terug als ik retourneer?
Na ontvangst van de door u geretourneerde artikel(en) krijgt u binnen 14 werkdagen uw retourbedrag teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer bij de bestelling.
Als ik retourneer moet ik dan ook mijn bijgeleverd kado mee terug sturen?
Ja, bij retourneren van uw bestelling vervalt ook uw recht op het bijgeleverde kado dat u ontvangen heeft. Deze moet u samen met uw bestelde artikel(en) aan ons retourneren. Indien u ervoor kiest om uw kado te houden, dan zullen wij genoodzaakt zijn deze kosten bij u in rekening te brengen. Het verkoopbedrag van het kadoproduct zullen wij verminderen van het openstaande retourbedrag.